петък, февруари 22, 2013

Втори сезон: (не) изживени спомени: Blur 1


В средата на март извадих за подвизи байка от офиса, където преди Коледа го бях зазимил зад бюрото на поредната забременена надявам се и този път не от мен колежка, изтупах го от прахта и кламерите, поогледахме се и той ми рече: баце, тая година стига се излага с аматьорски изпълнения, ами вземи да ме разкаплиш на по-сериозни изпитания и (липсващи) непознати пътеки, че ми се изтъркаха гумите от това влачене между Лозенец и Борово през Южния парк по велоалеята, аман от лигавщини! Стреснах се аз от резкия тон но се замислих – той бе прав, какво постигнах миналата година, в колко състезания триумфирах, защо не се размърдах да ступам Клепе и колко пъти сплитах перпендикулярни спици и СКА лафове – греда в моето око! Приказки много с желание още повече, а резултат километражен почти нулев. И колко лесно си дава сам обещания човек знаете – веднага си записах горните по две и няколко байкарии и дабъл сингъл тракове и  доволен от себе си направих сефтето по велоалеята към нас.
Месец и половина се изтърколи, а обещанията небрежно преминаваха в градски маршрутни оправдания. С малки изключения напр. над Железница.


Там се окалях и омърлях за пръв път до над ушите и познах простичкия безсмислен блажен кеф от това :D
Само ще нахвърлям първото каране по Витоша, защото събития кой знае какви нямаше. Датата е 6 май. Добре, че има дата тагове. Хората масово режат агнешки глави. Мързи ме. Айде да ходим до Платото и после Алеко и после не знам къде си – викам горе има яко кал и сняг бе, дайте да се стопи и изсъхне малко, че ще станем пак на дива свиня мръсни в тоя студ. А няма грам преспичка бе, Иво, стопен е само на Черни връх има и кал няма, слънцето напича… викам добре и примиренчески се присъединявам към групата. Вярно, кал и вода по пътеката до Златните и Бор както се сещате почти нямаше над коляното, но това бе нищо в сравнение с липсата им по пътеката от Бор до Платото. Прегазваме чешмичката и тръгваме нагоре… както и предполагах, там си течеше цяла река а камъните бяха хубаво мазни и кални. Преспите сняг на места ги прегазвахме трудно, защото от мократа киша пропадахме в тях а байковете бе трудно да ги носим на гръб или тикаме. Сещам се за приключенията описвани в един подфорум и се засрамвам от лекотата на препятствията. Абе не е май наистина съвсем стопено и изсъхнало тука в гората, промърморва някой, друг пада… а-а, казвам, съвсем сухо си е, даже ме е яд така съвсем да няма една локвичка… В смях и закачки излязохме до Камен дел и желанието за хорър адвенчър и позьорски снимки изби в масово пренасяне на байковете през камънаците до връо, където се щракаме брулени от вятъра гордо изпъчили каски ха-ха тези точно снимки няма да ви ги покажа. След това последва брутален скалист даунхил! Само за безнадеждни, напреднали грийнхорни!



След това се наядохме като прасета на Алеко и изпихме толкова бири, че имах чувството, че ме обгръща мъгла със седефени отблясъци, изпълнена с многобройни и смътни присъствия… нот респондинг…
Някъде тези дни в мен изцикли окончателното да бъде или да не бъде фундаментално решение да мина на автомати. Иво също е виновен. Ся, истинските байкъри изписаха у МТБ форума академични трудове за ползите от захвата на крака за педала, за кръговите движения, за КПД проценти изчислени до седмия десетичен знак, за пируетен аксел контрол и за качествени неповторими пребивания като си закопчан, та викам си искам и аз да пробвам тая трева какви усещания дава и както си бях взел решението докато не съм се разколебал за половин ден минах през два магазина и се оказах обзаведен със завинтени автомати и парчетосани обувки за тях. Дори попаднах докато ги завинтваха на taurus13 с бира  в ръка – това го приех като върховен знак свише за добри попътни изследвания на много сингъл голи бедра! Браво! Ами сега? Все пак на работа и без това ме гледат неразбрано като извънземно, че ходя с колело а не се домогвам до стоящите под носа ми служебни коли, ако тръгна с тропащите парчета из офиса съвсем ще я втасам а все пак съм юрист, трябва да бъда сериозен и добре изглеждащ вдъхващ доверие и сигурност книжен плъх – каза данъка обществено мнение! Абе и неудобни са за ходене. Все още анархистичното в мен успял да го потуля и контролирам, влизам в правилен магазин и купувам черни изискани като за ха-ха примерен буквояд обувки, които оставих в офиса и започнах да се преобувам на пристигане и тръгване от работа. Това също предизвика масови брожения и интерес „ама той има странни обувки с катинар“, „ах, как скочи тротоара пред входа на офиса“, „абе още като дойде си личеше, че ти хлопат дъските ама явно ще се влошава“ и т.н. Важното за мен беше, че паднах небрежно само два-три пъти първите дни и почти никой не ми забеляза засрамения увесен нос ха-ха, след което попреодолял страха и притеснението как ще спра, усетих какво ми бе липсвало досега – ми да съм закопчан. Ю-хууу! Просто да не повярваш! Летях! Две тела в едно, лесно се събират…
(качественото падане е предстояло, но аз не го знаех)

Няма коментари: